GäddFiske på Ekön och i Rönö :-)

I Fredags bar det av till Ekön en sväng med min Älskade fru och son och hennes syskon för lite fiske och grilla korv i det fina vädret.
Men det blev bara fiske för vi kom ut så sent men det va kul.
Fick upp en riktigt fin fisk i slutet på den lilla fiskedagen som också blev mitt PB ca 4-5 kg något sådant hade ingen våg så ja kunde tyvärr inte väga den.
Ungefär när vi kom dit och började fiska så hade ja följe av en konstig fisk som jag aldrig sett förr en svart runt 2 kg fisk med vita fläckar på.
Har ingen aning om vad det va för fisk.
Så riktigt nyfiken som ja va när ja kom hem satte mig direkt och googlade om den fisken men hitta inget om någon fisk som ska se ut så utom någon "Vita pricksjukan" som tydligen ska va någon sjukdom som är ganska vanlig på fiskar (mystiskt).
annars såg vi några fina gäddor också men de va inte så huggsugna så det blev en fin fisk den dagen.

I söndags blev det att gå upp tidigt för årets första Rönötripp,
Dock så försov ja mig med några minuter men vi kom iväg ändå :)

Det blev en riktigt fin fiske dag men en HEL del följen var av tre stycken var rätt skapliga.
Vi förökte hålla oss in till kanterna så mycke som möjligt eftersom att det blåste riktigt skapligt ute på det öppna "Rejält kalla vindar".

Lindros var då bara tvungen att ta första gäddan på sin Softbait 4-play som han trollade riktigt nära småvassarna :) härlig och pigg liten 2,5 kg gädda.

Kort därefter small det till i Jonnys sakta jerkade BusterJerk på grunt vatten,
En fin 3 kg gädda fick se insidan av båten och med den gäddan fick jonny den största för den fiskedagen.
Lindros fick innan vi skulle lägga upp båten igen en ganska fin liten gädda som RÅKADE slema sig ur håven.
Jag fick dock inte känna av någon fin fisk denna gång bara några fina följen men det är kul att se det me :)

Nyköpt :-)

Lite nya drag som jag har införskaffat. :-)
Svarzonker Mctail är det nyaste, Är så satans sugen på att testa Mctailen.

Team Vandrarna :-)

Jahop, Då var Team Vandrarna igång igen ;-)
Blev en sväng ut till händelö för att se om man kunde hitta gös eller abborre med Jonny Jacobson och Martin Lindros.
men inte blev det något där heller :-/
Jag lovar att om jag hade tagit med mig mitt älskade Jerkspö så hade jag fått gädda iallafall hehe det slår ja vad om.
men vi hade iallafall tur med vädret IGEN ;-)

Det blev att testa dessa fina.
Dom var riktigt gryma i vattnet måste ja säga :-)
Lindros köpte storleken större som också gick riktigt äkligt i vattnet.

Men åter igen en riktigt härlig fiskedag dock utan fisk igen, men det kommer i vår nu när isen släpper när man får slita fram Jerkspöt i skärgårn.
Måste säga att ja längtar något enormt :-)

En härlig Söndag :-)

I söndags blev det ut till glan på lite pimpel med bror min Jonny Jacobson och Martin Lindros.
Gick upp kvart över 6 från soffan hehe sambon och brorsans flickvän hade vart ute så det blev inge sova den natten men de gjorde inget va pigg och kunde inte sova ändå.
Sedan bar det av till glan kl 07:00, när vi kom dit så packade vi på oss ryggsäckar o isborr och började vandra utåt.

Sen va det bara att börja borra, blev ett riktigt besviket skitfiske men men det blev riktigt fint väder och det gjorde att det absolut inte gjorde nått att vi inte fick mer än en liten abborre som Lindros lyckades hitta hehe.

Vi va bara tvungna att kila fram o kolla in den roliga sprickan i isen svärs över halva glan ;-)
det slutade med att vi tog oss mod att ta oss över den och fortsätta på andra sidan där Lindros tog sin lilla firre
:-)

Jonny och Lindros "Det finns ingen fisk" hahahaha.
Vi va riktigt långt ut på isen men ändå va de djupaste 8m annars hade vi djupet 2-5m

Lindros med MONSTER-Borren haha ;-) som vanligt "störst" fisk hehe NOT

Bara för att testa.

Blev en liten tripp till sörsjön för lite grillkorvning med min Älskling, Viggo och Emilia sen brorsan och Angelina, och Lindros med sin familj.
Det blev riktigt mysigt men dock riktigt kallt hehe jag och brorsan tog med fiskespöna med hopp om att det inte skulle ligga någon is på sjön även fast vi visste att det skulle göra de.
Jag och brorsan fick nöja oss med lite fiskefilm istället "Fly VS Jerk 1-3" hehe Riktigt gryma filmer måste ja säga!.

Ja ja, så det blev inga fiskebilder denna gång, men snart så hehe SJUKT sugen!!!

Inköpt so far!

Lite införskaffade favoritdrag, Big bandit gick förvånadsvärt bra i plurret så den blir det nog att fiska mycke med i vår-sommar hehe. Piggen har ja inte testat men det sägs att den ska vara rätt härlig att fiska med.

Denna färg måste införskaffas i Big bandit och Buster jerk, älskar den färgen och tror att den kommer fungera riktgit bra.

En början!

Tjaa !

Startar i dag min blogg som bara kommer att handla om fiske.

Laddar upp som fan inför St: Anna pike open den 14:e april, jag vet det är jätte långt kvar men känner mig ändå sjukt taggad. Jag och brorsan har fixat så vi har hans båt så nu är det bara en motor som vi måste hitta.
I julklapp fick jag presentkort på skeppamarin så nu har man införskaffat en hel del av mina favorit drag BusterJerk och Big Bandit det är bara en färg på båda dragen som ja bara måste ha innan 14:e april "Hot Cod"
så himla cool färg asså.

Imorgon blir det en liten tripp med familj och några vänner till något ställe där man kan grilla korv och fiska lite bara hoppas att det inte ligger någon is så man kan avreagera sig lite med några kast och självklart hoppas att man kan slita upp någon fin firre hehe.

Lägger upp lite bilder imorgon

Enjoy !

Välkommen till min nya blogg!